• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ettib

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Juni 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Fattar icke det här med betyget? Först va det nere på 0,6 uc och 2,6 Kreddy innan midsommar när dom höll på att kludda. Sen blev båda samma, 1,1. Igår va båda på 0,6. Hade två ff som gick ut 21 o 22 men dom har väl inte hunnit uppdaterats som borta ännu eller det görs direkt? Nån som har koll?
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
181
Poäng
367
Ja men du måste be om att få det avslutat. Annars står beviljat belopp med som kredit och o utnyttjat av den.

Jag vill behålla den. Dels som säkerhet ifall jag behöver låna igen. Sen blev mitt betyg lite bättre med 0/ 30.000 utnyttjat tror jag
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 126
Mottagna reaktioner
620
Poäng
637
Fattar icke det här med betyget? Först va det nere på 0,6 uc och 2,6 Kreddy innan midsommar när dom höll på att kludda. Sen blev båda samma, 1,1. Igår va båda på 0,6. Hade två ff som gick ut 21 o 22 men dom har väl inte hunnit uppdaterats som borta ännu eller det görs direkt? Nån som har koll?

Just ff uppdateras på dagen!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 303
Mottagna reaktioner
7 561
Poäng
5 137
När en förfrågan försvinner så uppdateras det automatiskt, till skillnad från kreditengagemanget som uppdateras en gång per månad, oftast runt den 20!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 303
Mottagna reaktioner
7 561
Poäng
5 137
Köpte min uc nu för 29 kr och upptäcker att Sielo kapital tagit en FULL upplysning på mig i september!!!
Har totalt 3 ff, en fr Sileo och 2 fr Sector Alarm som också tagit 2 ff när jag varit sen med betalningar!
usch!
För övrigt:
innan den senaste uppdateringen hade jag 17,7 i betyg med 5 ff och utnyttjad kredit 5008kr/5000
Efter den senaste uppdateringen i förra veckan så blev betyget 37,7 med 5 ff och utnyttjad kredit 5225kr/5000
I dag är betyget 30,6 med 3 ff och utnyttjad kredit 5225kr/5000.

Alltså återigen bevis på att övertrasserat kreditkort är förödande för betyget!

Så håll er inom ramen för den beviljade krediten och helst betala ner den om ni kämpar för att få bättre betyg!
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 126
Mottagna reaktioner
620
Poäng
637
När en förfrågan försvinner så uppdateras det automatiskt, till skillnad från kreditengagemanget som uppdateras en gång per månad, oftast runt den 20!

Precis, och uppdateringen baseras väl på hur situationen ser ut precis i månadsskiftet så det gäller att hålla så uppstädat som möjligt just då så kan man använda sina krediter osv sen efter brytpunkten. Ett jäkla optimerande hela tiden :-D
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 303
Mottagna reaktioner
7 561
Poäng
5 137
Precis, och uppdateringen baseras väl på hur situationen ser ut precis i månadsskiftet så det gäller att hålla så uppstädat som möjligt just då så kan man använda sina krediter osv sen efter brytpunkten. Ett jäkla optimerande hela tiden :-D
Ja den månatliga uppdateringen visar saldo per sista i föregående månad.
Det är som du säger... mkt pysslande för att "lura" systemet och städa betyget :D
 

ettib

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Juni 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
När en förfrågan försvinner så uppdateras det automatiskt, till skillnad från kreditengagemanget som uppdateras en gång per månad, oftast runt den 20!
Med andra ord borde jag söka samlingslån just nu när det är så lågt :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp